Sunday, May 2, 2010

SELAMAT HARI GURU 2010

SELAMAT HARI GURU
Tema Hari Guru 2010: "Guru Pembina Negara Bangsa"


Pada tanggal 16 Mei merupakan hari keramat bagi kaum guru kerana ia merupakan Hari Guru yang rayakan setiap tahun oleh warga guru dan masyarakat Malaysia. Pada tahun ini Sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan akan diadakan di Kuantan,Pahang Darul Makmur iatitu bertempat di Universiti Malaysia Pahang. UMP akan menjadi lokasi pelancaran Hari Guru Peringkat Kebangsaan 2010 dengan kesinambungan tema perayaan "Guru Pembina Negara Bangsa".

Sehubungan dengan sambutan itu juga semua sekolah seluruh negara diminta mengadakan aktiviti-aktiviti berikut di peringkat sekolah.

1. Gotong-Royong Perdana di sekolah masing-masing pada 15 Mei 2010.
2. Sembahyang Hajat dan Bacaan Yasin pada malam 13 April 2010.
3. Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah secara serentak pada 16 Mei.

Sempena Perayaan Hari Guru pada tahun 2010, Guru-guru Sekolah Kebangsaan Seri Dusun telah menyusun pelbagai aktiviti bagi memeriahkan lagi sambutan tersebut.Untuk merealisasikan tema Hari Guru 2010 iaitu "Guru Pembina Negara Bangsa", aktiviti-aktiviti yang akan dijalankan adalah berfokus kepada menyemai sifat positif di kalangan pelajar, menguatkan jati diri, semangat patrotisme yang tinggi di samping memantapkan budaya kerja berpasukan di kalangan guru-guru.Aktiviti-aktiviti yang akan diadakan ialah:

1. Gotong royong di kawasan sekolah dan "Stesyen Pembelajaran Agroecon"
2. Pertandingan Penulisan Kreatif
3. Sukaneka Guru Murid
4. Solat Hajat dan Bacaan Yaasin

Sambutan Hari Guru 2010 diharap bakal mencetus pelbagai idea baru di samping memupuk budaya cemerlang dan setiakawan di kalangan pelajar. Selamat Hari Guru 2010.

No comments:

Post a Comment